Din mirakel morgen

Din Mirakel Morgen på 6 Minutter – Hal Elrod.

Din Mirakel Morgen, en bog af Hal Elrod.

Din mirakel morgen, kommer ikke ud af ingenting.
Hal Elrod, som forfatteren bag bogen der er solgt i mere end 600.000 eksemplarer, er et mirakel i sig selv.
Hal har nemlig været død 3 gange inden han fyldte 21, og tæt på at miste livet til cancer senere.
Det er lidt af en historie, som du skal få i denne artikel, sammen med hans seks punkter til at opnå en mirakel morgen, hver morgen.

“På den ene side ønsker vi alle at være lykkelige. På den anden side kender vi alle de ting, der gør os lykkelige.
Men vi gør ikke disse ting. Hvorfor? Enkel. Vi er for optaget, har for travlt med at forsøge at være glade. “

-Matthew Kelly, Bestselling Forfatter

Et spørgsmål der ofte stilles om The Miracle Morning er, hvor lang tid tager det.
For mange af os er vores største udfordring, at finde tid til at gennemføre daglig personlig udvikling.
Din Mirakel Morgen er derfor udviklet til, at være skalerbar, så selv de travleste har tid til personlige udvikling.

Her er et eksempel på en 6-minutters Mirakel morgen til de dage, hvor du er ekstra travl og presset på tid. Eller for de, der er så pressede, at det føles stressende bare tænker på at tilføje flere ting.
Jeg tror vi alle er enige om, at seks minutter investeret i personlige udvikling er rimeligt, selv når vi har travlt. Jeg tror ​​du bliver glædeligt overrasket, når du ser, hvor kraftig (og livsforandrende) seks minutter kan være!

Forestil dig, at de første seks minutter af hver morgen begynder som dette …

1. Stilhed (det første minut).

Forestil dig at vågne om morgenen, og i stedet for at skynde dig ud i en hektiske dag, stresset og overvældet så bruger du det første minut i målbevidst stilhed. Du sidder rolig og fredelig, på kanten af din seng og du trækker vejret dybt, langsomt.
Der er intet du skal, men har du lyst kan du bruge det minut på taknemmelighed. Tænk på ting du er taknemmelig for, det kan være så basalt som at du er i live, at du har fået sovet (uanset hvor meget), at du har en seng at sove i og måske du allerede er taknemmelig for, at der kun er 16 timer til du kan sove igen. Måske du siger en lille bøn og beder om at dagen bliver en god dag. Måske er dit første minut meditation. Som du sidder i stilhed, er du helt til stede i nuet, i øjeblikket.

2. Bekræftelser / affirmations (det andet minut).

Jeg er ikke fan af, at bilde folk ind de kan tabe 25 kg. blot ved at sige det om og om igen. Men jeg har en klippefast tro på, at det virker når vi får vores hjerne til at vibrere med den rigtige energi.
Derfor vil jeg anbefale dig, at du stiller dig selv spørgsmål i stedet for at forsøge at pådutte dig selv foreslag.

Her mener jeg det er bedre at spørge “hvordan vil det føles, når jeg har tabt 25 kg?” i stedet for at sige “jeg er glad for at jeg har tabt 25 kg”. Du ved det er bullshit, din hjerne ved det er bullshit og da din hjerne elsker at argumenterer, vil den forsøge at overbevise dig om, at du stadig er fed.
Hvis du tager noget med fra denne artikel, så lad det være dette. Lad dine affirmationer være spørgsmål eller formuler dem, så de beskriver din bevægelse mod målet.
“Hver dag kommer jeg tættere og tættere på min ideal vægt”, men brug den kun sådan hvis det er sandt, det vil sige, kun hvis du også aktivt gør noget for at opnå din idealvægt.

3. Visualisering (det tredje minut).

Alle store sportsstjerner og CEO’s benytter sig af visualisering. Os der ikke er så fine på den, kan kalde det dagdrømme, men fokuseret dagdrømmeri. Dette minut understøtter dit retikulare aktiverinssystem (RAS), som du kan læse mere om i flere af mine artikler. Blandt andet den jeg netop linkede til, der beskriver dine vigtigste 30 sekunder om dagen.
Bare rolig, her har jeg givet dig et helt minut til det.

Brug dette minut på, at se din dag og din fremtid foran dig. Forestil dig hvordan du opnår det du drømmer om. Se med dit indre blik, hvordan det manifesterer sig ud fra dit fokus og din arbejdsomhed.

4. Manifestering (fjerde minut).

Nu er det tid til at lægge energi og fokus i dine mål og drømme.
Hav derfor altid papir og pen klar, så du nu kan bruge et minut på at nedfælde det du netop har visualiseret.
Her er en måde at starte på ” Jeg er så glad og taknemmelig for…”, fyld de tanker ind, du havde i det første minut.
Skriv derefter de svar på “hvordan det føles når…” Fra dit andet minut.

Fra visualiserings minuttet, kan du skrive de ting ned, du forpligter dig til at udfører i dag.
Skriv også hvor stolt og glad du er for at du gør det.
Når du gør det, sætter du dig selv i en bemyndiget, inspireret og selvsikker sindstilstand.
Med det gjort, er du klart til det femte minut.

5. Opgrader dine tanker og din viden. (femte minut).

Tag nu og læs i et minut fra den bog du er i gang med, om det er personlig udvikling, en selvbiografi af en du ser op til eller noget faglitteratur er mindre vigtigt. Så længe det er noget der giver dig ny viden og inspiration.
Har du ikke en bog du er i gang med, kan jeg anbefale Arnold Schwarzeneggers selvbiografi, med 1 minut om dagen i den har du til lang tid. Det er både en spændende og inspirerende fortælling.

6. Motion eller bevægelse (sidste minut).

Brug det sidste minut på at få gang i kroppen. Du kan lave sprællemænd eller andet der er nemt at gå til.
Personligt synes jeg Solhilsen er helt perfekt, mens andre fortrækker noget med lidt mere fart på.
Vigtigst er det, at du får pulsen op og får sendt energi rundt i systemet.

Det er jo selvfølgelig nemt, at sidde og læse dette, men den virkelige test kommer i morgen når du vågner.
Er du villig til at gøre noget nyt, og præge dit liv i en positiv retning. Eller vil du fortsætte med at gøre som du altid har gjort, og leve som du altid har levet?
Som Einstein sagde, definitionen på sindsyge er at gøre det samme om og om igen, men forvente en anderledes resultat.

Skriv et svar